Saturday 23 February 2013

3S:Sayu Sebuah Sayonara

Bismillah..Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

Lumrah dalam sebuah ceritera kehidupan.Yang mana ada permulaannya,pasti akan ada pengakhirannya.Panjang mana pun jalan yang kita lalui,akan ada penghujungnya kelak.

26 April 2012 - Detik bermulanya sebuah amanah.Pada tahun kedua pengajian di Bumi Jordan ini,diri tidak dapat lari dari sebuah amanah.Dalam pengalaman berpersatuan,tambahan lagi untuk sebuah persatuan yang besar,masih sedikit pengalaman yang ada dalam diri kalau dikira membuatkan diri rasa macam tak layak untuk memegang amanah itu.Takutnya untuk memegang sebuah amanah kerana takutnya kita untuk berhadapan dengan yang namanya Ujian.

Lesson 1 :)
Seorang arkitek pasti lebih tahu tentang senibina bangunan yang dia bina berbanding orang yang hanya memandang bangunan itu dari luar.Mungkin kita rasa kita tak layak,tak mampu dan sebagainya lah,tapi Allah lebih mengetahui akan kemampuan hambaNya.He knows you better than anyone.

Lesson 2 :)
Pengalaman bukan benda yang mana kita boleh dapat tanpa melaluinya,so untuk dapatkannya,you have to grab it and face it.

Lesson 3 :)
Bilamana adanya ujian,maka yakinlah di belakangnya pasti ada penyelesaian.Bilamana adanya kesusahan,maka yakinlah di belakangnya pasti ada kesenangan.
Bukankah Allah telah berfirman dengan penuh kasih sayang :

"إنّ مع العسر يسرا"
"sesungguhnya dengan kesusahan itu adanya kesenangan "


Seakan masih baru lagi amanah ini dipikul,dan kini,amanah itu hampir tiba ke penghujungnya.
Hanya berbaki 24 hari lagi.

Di pengakhiran jalan ini,masih ada amanah yang perlu diselesaikan.
Di pengakhiran jalan ini,rasa sayangnya akan amanah itu masih menebal.
Di pengakhiran jalan ini,kegembiraan yang tercipta dalam amanah itu pasti akan dirindui.





No comments:

Post a Comment